mother's day

1
2
3
7

Mommy, you are a superhero. The kind of superhero who wears an apron, skinny jeans, blouses and jewelry, who cooks me meals and cleans up after me. The kind of superhero who has always tended to my scraped knees, who has cried silently at night because of my diseases ever since I was a baby (yes, momma, I know about it), who is always proud of me, no matter how much I shine or screw up. I really want to thank you for all that you do for me daily, putting yourself last for me and my sisters, for always bringing me my medication when I’m too lazy to pick it up, even after working 8-6. The one who puts up with my stupidity and random, annoying, hypothetical questions about life. You really are a superhero, mommy, and I appreciate you endlessly. We may bicker back and forth every day, but we do so because we are cut from the same cloth, you and I. Similar as twins in everything. I wish I could give you the world, momma, and I will do that someday. You just wait. I love you!

Mamã, és a minha supermulher que usa um avental, skinny jeans, blusa e joias; que cozinha tudo que peço e arruma a minha confusão. O tipo de mulher que sempre me tratou das feridas, que chora silenciosamente à noite por causa das doenças que me chateiam a vida (sim, mãe, eu sei disso), que está sempre orgulhosa de mim, independentemente de brilhar ou estragar tudo. Quero agradecer-te por tudo isso, mãe; tudo que fazes por mim diariamente, a maneira como te pões em último por mim e pelas chatas das minhas irmãs, por me trazeres a medicação ao quarto quando estou cansada e preguiçosa… És mesmo uma supermulher, mãe, e estou tão grata por ti. Sei que não mostramos muito os nossos sentimentos, sei que discutimos como cadelas diariamente porque somos feitas da mesma fibra, somos gémeas em tudo. Quero mesmo dar-te o mundo, mãe, e isso vai acontecer um dia. Espera e verás. Amo-te!

Comments

back to top