Bedroom Redesign Inspiration

Bedroom
With the new air of spring finally blowing our way, my desire to breathe some new life into my bedroom has hit me full force. My bedroom often feels cluttered – there's a ton of old textbooks that I need to pack up lying beneath my bedside tables, clothes, a TV I don't use (I don't really watch TV... yeah, I know) and my uber stuffed clothing rack that seriously needs some spring cleaning. I have a spare white desk lying around (pictured above) that I'm thinking of transforming into my workstation: my laptop & make up storage/vanity, as well as reorganising my bedroom in full. I'm heading to IKEA this weekend to check out the above pieces, but here's a little round up:

Com o novo ar de primavera finalmente a soprar para os nossos lados, o meu desejo de redecorar e tornar o meu quarto mais airoso bateu forte. O meu quarto parece-me cheio demais – tenho as minhas mesinhas de cabeceira recheadas de livros do secundário e faculdade que tenho que encaixotar, uma televisão boa que não uso (não sou muito de ver TV, especialmente no quarto) e o meu cabide de roupa a abarrotar por todos os lados (urgente tirar de lá a roupa grossa de inverno!). Tenho uma secretária branca que posso tornar no meu espaço de trabalho: lugar para o portátil e uma 'estação' de maquilhagem, por assim dizer, para não falhar de uma reorganização total do meu quarto. Este fim de semana pede uma visita ao IKEA para ver os produtos em cima, mas fica aqui um resumo do que pretendo:

  • mirror with lights – I want a bigger mirror for my room (I don't really have one) and, going with my make up station theme, what better than one with integrated lights? // Quero um espelho maior para o meu quarto (o que tenho é minúsculo) e não há nada melhor do que um espelho com iluminação integrada.
  • compact mirror for make up – Aside from the above mentioned mirror, I want one to rest on my desk for when I'm doing my make up. This IKEA one is gorgeous & affordable - double yay. // Para além do espelho mencionado em cima, quero também um pequeno e compacto para colocar em cima da secretária para me maquilhar. Este do IKEA é bonito e barato - duplo yay!
  • white office chair – This one is a must. I want a plain, rotating one I can jazz up to my liking (with a soft furry cushion, for example). // Esta é um must. Quero uma cadeira de escritório simples e rotativa, que posso decorar a meu gosto (com uma almofada de pelo, por exemplo).
  • desk – This one is exactly the style I like: white, compact and fits perfectly within my room decor. // Esta é perfeita: branca, compacta e fica bem dentro da decoração do meu quarto (cinza claro e rosa).

Comments

back to top