Denim Fever

Denim

Myself and denim... We have a weird little relationship and it's not always been a lovey dovey one. I refused to wear jeans (!) for literally years, until I finally caved like four years ago, and my aversion to denim jackets and skirts was real – my mum forced me to wear dreadful denim skirts all the time as a kid, a person can become traumatised ;). So when they started to come back around all these years later (like things always do in fashion), I was repulsed, vowing never to get sucked into that trend no matter what. But hey ho, look where we are now?! Denim is everywhere this year and I can't resist it anymore. 

These days I feel like denim is so versatile. You can throw on a denim shirt over a simple white cami and be good to go. For someone super lazy like me, it's heaven! This year I really want to invest in a good oversized denim jacket, some short dungarees and a good pair of denim shorts. Eeeek, you guys, summer is right around the corner! 

Eu e a ganga... Temos uma relação muito estranha que nem sempre foi de paixão. Recusei-me a usar calças de ganga durante anos (!), até que decidi romper com essa palermice há cerca de quatro anos (sim, é verdade). Mais do que calças, odiava casacos e saias de ganga – a minha mãe obrigava-me a usá-las sempre quando era criança, uma pessoa ganha traumas ;). Fiquei então revoltada quando os vi voltar à baila anos mais tarde (como tudo na moda), e jurei nunca mas nunca cair nessa trama. Hey ho, olhem só onde estamos agora... A ganga está em todo o lado e já não dá para resistir! 

Agora vejo que a ganga é super prática e versátil. Pode-se usar uma camisa de ganga por cima de um top básico branco e estar no ir – perfeito para uma pessoa preguiçosa como eu. Este ano quero investir num bom casaco de ganga oversized, numas jardineiras curtas (o meu sonho em criança que nunca foi realizado) e um par de calções de ganga. Eeeeek, gente, o verão está aí à porta!

Comments

back to top