Mother's Day

IMG_0257
There's this necklace my mum gave me for Christmas that I've worn to death ever since. It's a four leaf clover, and she said she gifted it to me to give me luck. That touched me a lot, because luck hadn't been on my side in a long time and she's witnessed all that, so it truly stuck a cord with me. Now, I'm not superstitious and I don't believe in much at all – but my luck changed from there on out. I can't explain how, I don't even know why... but it has. Since I got it, I got a job, my illness became under control and I've just been feeling so much better overall! How crazy is that?

My point is, I love my mum to pieces. Maybe because I'm a girl, our bond is different and more intense and I can't imagine life without her, ever. Even though we bicker (we're basically the same person – looks and personality) constantly and get on each other's last nerves, I don't tell her how much I love and appreciate every part of her enough, so even though she may never see this (or maybe she will, she's a lurker)... Mama, I love you so much and I hope you have the most special Mother's Day ever. x

Tenho um colar que a minha mãe me deu no Natal e que raramente sai do meu pescoço. É um trevo de quatro folhas, e diz ela que mo deu para me dar sorte. Ela bem sabe que a sorte era algo que não me tinha assistido nos últimos anos e quis, à maneira dela, proteger-me. Por algum motivo essa prenda comoveu-me bastante – quase tudo com uma pitada de significado o faz – e, vindo dela, teve ainda mais valor. Não sou supersticiosa nem acredito em muita coisa, mas a verdade é que a minha sorte mudou a partir desse dia. Sei que parece ridículo e nem eu própria o consigo explicar, mas mudou. Desde aí arranjei emprego, a minha doença tem andado calminha e tenho-me sentido muito, muito melhor, física e psicologicamente.

Basicamente, o que estou a tentar dizer é que a adoro infinitamente. Talvez por ser menina a nossa ligação é diferente e mais intensa, e a verdade é que não consigo imaginar a vida sem ela, sem os seus conselhos, sem as suas palavras de incentivo. Podemos discutir muito – somos iguais em tudo, mais na aparência e feitio – e andamos sempre às turras, mas a verdade é que não lhe digo o quanto a adoro e a aprecio tanto quanto devia. Mesmo sabendo que ela pode nunca ver isto (ou se calhar até pode, nunca se sabe)... Mama, adoro-te e espero que tenhas um Dia da Mãe muito especial. x

Comments

back to top