March Goals



It's March, the birds are singing, the weather is getting warmer (27 degrees last week, yaaas) and my spirits are definitely a lot higher. I've set some goals for myself – some superficial, some not so much – that I want to see accomplished this month...

Já é março, os pássaros já cantam, o tempo está a aquecer (27 graus a semana passada, yeees) e o meu humor está a melhorar mais e mais a cada dia que passa. Defini alguns objetivos para este mês – alguns superficiais, outros menos – que quero ver cumpridos até ao final de março...


GET EYELASH EXTENSIONS

My eyelashes have been small and pointing downwards (annoying little things) for as long as I can remember and no mascara in the world seems to be fixing that. Last week I finally booked my eyelash extensions and I couldn't be more excited! I can't wait to see the end result, I'm sure my self esteem will be boosted times 100.

As minhas pestanas são pequenas e teimosas desde que me conheço e não há máscara nenhuma no mundo que resolva o problema. Na semana passada marquei finalmente a minha extensão de pestanas e não podia estar mais entusiasmada! Estou ansiosa para ver o resultado final, tenho a certeza que a minha auto-estima vai melhorar imenso.

LIMIT MYSELF TO TWO BEAUTY SPLURGES A MONTH

My love for high end beauty has been well documented over here and it's becoming a very expensive habit. Because I'm such a cheap skate (I prefer the term money savvy), I've limited myself to two high end beauty splurges per month. I've already invested in my first Hourglass blush this month, so I'm pondering real hard on what's next...

O meu amor por produtos de beleza de luxo já é bem conhecido por aqui, mas está a tornar-se num hábito bem caro. Uma vez que sou uma forreta (prefiro o termo inteligente com os meus fundos), limitei-me a um produto de marca por mês. Já investi no meu primeiro blush Hourglass este mês, portanto ando a ponderar bem sobre qual será o próximo investimento...

GO OUT MORE

I don't like partying nor alcohol, so I don't exactly fit in with people my age. However, my life lately has been a constant routine of work-home-work-home and that has taken its toll on me. As spring nears, I've set a goal of going out more on my days off, maybe to do some shopping or walk around the city centre as it can instantly lift my mood.

Não gosto de festas e o sabor do álcool enjoa-me, portanto não encaixo propriamente entre as pessoas da minha idade. Porém, a minha vida tem sido uma rotina constante de trabalho-casa-trabalho-casa e isso já começa a manifestar-se negativamente. Com a primavera aí à porta, decidi-me a fazer um esforço para sair mais de casa nas minhas folgas, talvez para fazer umas compras ou passear pela cidade.

BUY FRESH FLOWERS

I buy a ton of fake flowers for flatlay purposes (oops!) but I rarely go to the flower shop and buy some fresh blooms. It's something super easy to do but it's an instant mood booster – filling a vase with my fave flowers (tulips) during Spring is one of life's simplest pleasures.

Compro imensas flores falsas para as minhas fotos, mas é raro ir até à florista comprar um bouquet de flores fresquinhas para a casa. É algo super fácil de fazer e é uma maneira rápida de melhorar o meu humor – pôr as flores favoritas (túlipas) num vaso durante a primavera é um dos prazeres mais simples da vida!


What are your goals for March?
Quais são os vossos objetivos para março?

Comments

back to top