For My Christmas Eve Face



É véspera de Natal amanhã! Vai ser um dia super ocupado para mim – para além do jantar tradicional de família, vou também a um almoço de Natal do trabalho, o meu primeiro. Até custa acreditar que já estou a trabalhar há um ano! O tempo voa... Enfim, ficam aqui as minhas escolhas para a makeup de véspera de Natal.

It's Christmas Eve tomorrow! It'll be a super busy one for me – aside from the usual family Christmas dinner, I'll also be heading to my work's Christmas lunch, the first one I'm attending. Hard to believe I've been working for a year now! Time sure flies by... Anyway, here are my makeup picks for this Christmas Eve.  


A maquilhagem perfeita começa sempre pela base perfeita. A minha é a Superbalanced Silk da Clinique, a minha holy grail. Esta base toma conta da secura da minha pele enquanto trata também das zonas mais oleosas, dando um aspeto flawless, natural e super leve. A minha cor é 02 Silk Shell, perfeita para a minha pele neutra e clarinha. Review aqui.

The perfect makeup always starts with the perfect base. Mine is Clinique's Superbalanced Silk foundation, my go to for the past month. This foundation takes care of my dry patches as well as the oilier bits of my face, giving you the most flawless, natural, weightless coverage. My shade is 02 Silk Shell, a perfect match for my fair and neutral skin! Full review here.


Adoro este compacto da BECCA x Jaclyn Hill Champagne Split na cor Flowerchild/Champagne Pop! Porém, para o meu look de Natal, vou usar apenas o iluminador Champagne Pop, sem dúvida o iluminador mais intenso e lindão que por aí anda. Review completa aqui

I love this BECCA x Jaclyn Hill Champagne Split in Flowerchild/Champagne Pop! However, for my Christmas makeup look I'll only be using Champagne Pop, arguably the most intense and gorgeous highlighter out there. Full review here.


Para blush/bronzer, é claro que a minha escolha será o Flesh & Fantasy da Marc Jacobs, o meu compacto favorito do momento! Ainda vos devo uma review deste blush (em breve, prometo), mas é definitivamente um nude lindíssimo que dá aquele aspeto beijado pelo sol que amo. É a companhia perfeita para o meu batom vermelho.

For blush/bronzer, of course my choice will be Flesh & Fantasy by Marc Jacobs, my favourite compact of life at the moment! I still owe you guys a review on this (soon, I promise), but this is definitely the most gorgeous nude, sunkissed blush for my fair complexion, as well as the perfect companion for my red lipstick. 


Por falar em batom vermelho, aqui está a minha escolha! Rimmel x Kate Moss 107, um favorito da blogosfera! É matte (a melhor fórmula de batom vermelho, na minha opinião) e este é um vermelho azulado que fica lindão na minha pele clara e neutra. 

Speaking of red lipstick, here's my pick! Rimmel x Kate Moss 107, a true beauty blogger classic! This is a matte lipstick (the best formula for a red lip, if you ask me) and this is a gorgeous blue red that compliments my fair neutral complexion amazingly.

Comments

back to top